Friday, February 28, 2020

АХИЦ



“Монологийг монголчлох аян”-ы ээлжит бичвэр. Хүний махан хүнстэй, хүрэл чулуун зүрхтэй доктор Ханнибал Лектертэй анх танилцаж байсан хэсгийг монголчлохоор зориг шулуудан орвай. Кларис Старлингийг дагаад тэр камер луу очиж билээ.

***

Хуяг: Цаашаа яваад сүүлийн камерт байгаа. Баруун талаа бариад яваарай. Би танд сандал бэлдсэн.

Кларис: Баярлалаа.

Хуяг: Би таныг харж байх болно. Та чадна аа.

Харанхуйгаас: Надад чиний ал үнэртэж байна.

Др. Лектер: Өглөөний мэнд.

Кларис: Доктор Лектер. Намайг Кларис Старлинг гэдэг. Тантай ярилцаж болохсон болов уу?

- Жак Кроуфордынхны нэг байх гэж бодож байна.

- Тийм ээ, би тэдний нэг.

- Таны үнэмлэхийг харж болох уу?

- Мэдээж.

- Ахиад жаахан ойртуулаач, ойрхон. Долоо хоногийн дараа хугацаа нь дуусах юм байна. Холбооны мөрдөх товчооны жинхэнэ ажилтан биш юм аа?

- Би... Би академийг дүүргэж амжаагүй байгаа.

- Жак Кроуфорд над руу сонсогч явуулжээ?

- Тэгсэн. Би сонсогч. Танаас суралцах гэж ирсэн. Тэгж чадах үгүйг минь та өөрөө дотроо шийдчихэж болох уу?

- Таны хувьд ялимгүй эгзэгтэй л юм боллоо, агент Старлинг. Та суугаач. За, тийм байж. Миггс чамд юу гэж хэлэв? Яагаав энэ хажуугийн камерын “Давтан Миггс”. Чам руу архираад байх шиг байсан. Юу гэж хэлэв?

- Тэр “Надад чиний ал үнэртэж байна” гэж хэлсэн.

- Аан тийм үү. Надад бол үнэртэхгүй байна. Та Эвиан арьсны крем хэрэглэдэг, заримдаа L'Air du Temps сүрчиг хэрэглэдэг ч өнөөдөр хэрэглээгүй.

- Таны зурсан зургууд уу, доктор оо?

- Тийм ээ. Дуомог Бэлвэдэрээс харсан байдал. Та Флоренцыг мэдэх үү?

- Энэ их нарийн чимхлүүр хэсгүүд цээжин дэх дурсамжаас гэж үү?

- Цээжин дэх дурсамжууд минь наддаа үзэгдэх байдал болсон шүү дээ.

- Доктор Лектер, магадгүй та наад цээжин дэх дурсамжаараа манай энэ асуумжид хэрэглүүлэх юм биш...

- Үгүй, үгүй, үгүй ээ. Та тун гайгүй явж байсан шүү дээ, боловсон зан гаргаж, хариу хүлээж аваад Миггсийн хэлсэн ичгүүртэй үнэн үгийг итгэж хэлснээрээ харилцан итгэлцэл үүсгэсэн байсан, гэтэл энэ асуумжийн тухай ингэж хиам чихэж байгаа юм шиг түрээд орж байдаг. Ингэж болохгүй.

- Энийг хараад өгөөч л гэлээ шүү дээ. Харах үгүйгээ хэл л дээ.

- Жак Кроуфорд үнэхээр завгүй байгаа юм байна даа, нэг муу оюутан гар хөлийн үзүүрт зараад. Тэр шинэ нөхрийг ангуучилж байгаа юу, Буффало Билл гэл үү. Яасан ч сахилгагүй хүү вэ дээ! Яагаад Буффало Билл гэдэг болсныг нь мэдэхгүй биз? Хэлээч. Сонин дээр тэр талаар нь бичихгүй юм.

- Канзас хотын хүн амины хэргийн тасгийнхны онцгүй хошигнолоос эхлэлтэй юм. Тэднүүс энэ нөхөр бөхөө өвчдөг юм байна гэж ярьсан гэдэг.

- Яагаад арьсыг нь өвчдөг гэж та бодож байна даа, агент Старлинг? Мэргэн ухаанаа айлдаж гийгүүлээч.

- Сэтгэлийг нь хөдөлгөдөг байх. Ихэнх цуврал алуурчид хувьдаа цом маягийн зүйлс хадгалдаг.

- Надад байгаагүй.

- Үгүй. Та өөрийнхийгөө идчихдэг байсан.

- Наадхаа наашаа өг дөө.

- Өө, агент Старлинг... та энэ муухай мохоо эдээрээ намайг жиргэх гээ юу?

- Үгүй. Би зүгээр л таны мэдлэгийг...

- Чи ч ойгүй амбицтай хүн юм аа, тийм үү? Энэ гоё цүнх, хямд гуталтайгаа чи надад ямар харагдаж байгаагаа мэдэх үү? Хөдөөний хөөсөн мантуу шиг. Гайгүй сайн зүлгэсэн ч олигтой мэдрэмжгүй олив долив гэсэн хөөсөн мантуу. Уураг сайтай хоол идэж байсан болохоор яс чинь овоо гайгүй урт ургажээ, гэхдээ л чи хог ургамал шиг цагаан арьст өвөг дээдсээсээ ганц үе дөнгөж өнгөрөөд байгаа биз, тийм үү офицер Старлинг? Арилгах гээд чадахгүй байгаа энэ аялга чинь, цэвэр Вэст Виржинийх. Эцэг чинь юу хийдэг байсан бэ, хонгор минь? Нүүрсний уурхайчин уу? Дэнлүүний үнэр нэвчсэн байсан уу? Хөвгүүд чамайг яасан амархан олдог байв! Элдэв машины арын суудлууд дээр эрээ цээргүй оролдуулж байхдаа тэндээс гарах гэсэн ганц л мөрөөдөлтэй. Хаашаа ч хамаагүй гарах гээ биз, тийм үү? Гараад зүтгэсэн газар нь Холбооны... Мөрдөх... Товчоо.

- Та их гярхай юм, доктор Лектер. Гэхдээ наад ажигч гярхайгаа өөр дээрээ бүрэн ашиглаж чадах хэмжээний зоригтой юм уу? Чадах уу? Өөрийгөө харж байгаад үнэн байдлыг бич л дээ. Аягүй бол айна биз.

- Чанга гар юм биз дээ, тийм үү?

- Хангалттай хэмжээнд. Тийм.

- Бас өөрийгөө байдаг л нэг гэж бодох дургүй. Тийм байвал ямар муухай вэ! Ямартаа ч та бол байдаг л нэгнээс тэс өөр хүн юм, офицер Старлинг. Зүгээр л тийм байхаас айх айдас л байна. Өршөөж болгооно уу, өдрийг сайхан өнгөрүүлээрэй.

- Асуумж яах болов?

- Санал хураалтаар ирсэн нэг хүн миний янзыг үзэж билээ. Би элгийг нь шошоор амталж идээд, Кианти дарсаар даруулсан... Сургууль руугаа буцаад нис дээ, жижигхэн Старлинг минь.

- Агент Старлинг... Агент Старлинг!

- Таныг ингэмээргүй байлаа. Боловсон бус зан бол миний хувьд ярихын аргагүй муухай зүйл.

- Тэгвэл наад асуумжаа надад бөглөөд өг.

- Үгүй. Гэхдээ би чамайг баярлуулъя... Таны хамгийн дуртай юмаа хийх боломж олгоё, Кларис Старлинг.

- Тэр нь юу юм бэ, доктор Лектер?

- Ахиц, мэдээж хэрэг. Анхааралтай сонс. Өөрийнхөө гүн рүү маш сайн тольд. Сплит хот руу очоод Мофет ахайтантай уулз, миний өвчтөн байсан юм. М-О-Ф-Е-Т... Одоо яв. Яв. Миггс ахиад гаргаж амжихгүй байх гэж бодож байна, хичнээн галзуу байсан ч гэсэн, тийм биз?

Монголчлон бантагнасан Д.Цогчулуун
2020.02.28

Жич: "Сургууль руугаа буцаад нис дээ, жижигхэн Старлинг минь." гэдэг хэсэг дээр Старлинг гэж монголоор хар тодол гэдэг шувууг хэлсэн ч байж магадгүй.

Зургийн эх сурвалж: https://www.imdb.com/title/tt0102926/

Бичлэгийн хаяг: https://www.youtube.com/watch?v=SoZ1e5kjjcs


No comments: