Wednesday, February 26, 2020

ГАЛЗУУРЦГАА



“Монологийг монголчлох аян”-ы ээлжит бичвэр. Сүлжээ гээд киноны “Би галзууртлаа хилэгнэж байна” хэмээх алдарт Сидней Люмэгийн энэ хэсгийг ойрмогхон Буниа Жавхаа найзын цагийн хүрднээс харж байснаа санаж, хайж олоод монголчлов. Киног нь үзээгүй л дээ, гэхдээ энэ яриа гоё санагдаад.

***

Юмс муу байгааг би хэлэх шаардлагагүй. Бүгдээрээ л муу байгааг нь мэдэж байна. Гутармаар. Хүн бүр ажилгүй, эсвэл ажлаа алдах вий гэсэн айдастай. Бүхэл дэвсгэрт нь бутархайн үнэ ч хүрэхгүй. Банкнууд хямралтай. Худалдагч нар лангуун доороо буу зэхээстэй. Танхай балмадууд талаар нэг тарцгааж, биднийг гэх хэн ч ойр хавьд алга. Энэ талаар одоо ярья. Агаар амьсгалах аргагүй бохир байгааг бид мэднэ. Хоол хүнс ч гэж идэхийн аргагүй. Тэгээд бид зурагтынхаа өмнө хадагдаж, мэдээ харж байхад хөтлөгч нь энэ өдөр хүн амины хэрэг 15, онц хэрцгий гэмт хэрэг 63 гарсан байна хэмээн жишим ч үгүй, бүр ийм л байх ёстой юм шиг мэдээлээд байж байдаг. Юмс муу байгааг бид мэдэж байгаа. Муугаас ч долоон дор байгаа. Галзуурч солиормоор. Хаа сайгүй галзуурал, солиорол газар авсан болохоор гарч орохоо ч байчихсан юм шиг. Гэр гэртээ бүгэх хооронд хорвоо дэлхий улам хумигдан жижигрэх тусам бидний хэлж чадах ганц зүйл “Биднийг зочны өрөөнд минь тайван орхи л доо. Талх шарагч, телевизор, төмөр бүслүүртэй дугуйтай минь орхиж үз, бид юу ч ярихгүй” гэхээс өөр юу ч биш. Тэгэх тусам чинь би тайван орхихгүй дээ. Та нарыг хилэгнээсэй гэж хүсч байна. Та нарыг тэмцэж, босоосой гэж хүсч байна. Тойргийнхоо гишүүнд гомдол бичээсэй гэж хүсэхгүй байна, яагаад гэвэл би бичих юмыг чинь хэлж мэдэхгүй. Гутрал, инфляци, Оросуудын талаар, гудамжинд уйлж хашгачих талаар ч мэдэх юм надад алга. Мэдэж байгаа минь гэвэл юуны өмнө хилэгнэх л хэрэгтэй. “Би бол хүн. Новш гэж, миний амьдралд утга учир бий” гэж чи хэлэх ёстой. Тиймээс яг одоо босцгоо. Бүгд сандал дээрээсээ хөндийрцгөө. Бүгд яг одоо босч очоод цонхоороо цухуйж байгаад, хоолойныхоо чинээгээр “Би галзууртлаа хилэгнэж байна, цаашдаа тэсэх арга алга!” гэж бархирцгаа. Юмс өөрчлөгдөх ёстой, нөхөд минь. Тануус хилэгнэх ёстой. Тануус “Би галзууртлаа хилэгнэж байна, цаашдаа тэсэх арга алга!” гэж хэлэх ёстой. Тэгсний дараагаар л бүгдээрээ энэ гутрал, инфляци, газрын тосны үнийн талаар юу хийх ёстойгоо мэдэх болно. Гэхдээ юуны өмнө сандал дээрээсээ хөндийрч цонхоороо цухуйж байгаад, хоолойныхоо чинээгээр “Би галзууртлаа хилэгнэж байна, цаашдаа тэсэх арга алга!” гэж бархирах ёстой.

Монголчилж бантагнасан Д.Цогчулуун
2020.02.26

Зургийн эх сурвалж: https://nebraskaenergyobserver.wordpress.com/2016/07/25/mad-as-hell/

Бичлэгийн хаяг:
https://youtu.be/ZwMVMbmQBug


No comments: