Monday, March 11, 2019

ВОЛТ ВИТМАН - АЯА АХМАД МИНЬ! МИНИЙ Л АХМАД АА!

Энэ шүлгийг анх уншаад сэтгэл их хөдөлж байж билээ. Сүүлд Dead poet's society дээр Oh Captain! My Captain гээд ширээн дээр гараад зогсоцгоох үед нь дотор бүр нэг огшоод явчихаж билээ. "Хэзээ нэгэн цагт заавал орчуулна даа" гэж тэгэхэд бодогдсонсон. Зав гарахаараа нэг үзээд, ахиж нэг янзлаад гэхчлэн явж явж байгаад одоо оруулъя гэж шийдэв. Засаад байвал засаад л байх юм байна. 

ВОЛТ ВИТМАН - АЯА АХМАД МИНЬ! МИНИЙ Л АХМАД АА!

Аяа Ахмад минь! Миний л Ахмад аа! Аюумшигт аян маань эцэс болов,
Хөлөг минь хэцүү саад бүрийг гэтлэв, хүссэн харамжаа бид хүртэв,
Боомт дөхсөөр, хонхон дуун ойртсоор, хүмүүс бахдан шуугилдана,
Хүн бүрийн нүд хөлөг онгоцыг дагана, дүнсгэр бөгөөд гүжирмэг хөлгийг,
Гэвч, өө зүрх минь! Зүрх минь! Зүрх минь!
Өө цусран унах дуслууд,
Хөлгийн тавцан дээр миний Ахмад хэвтэнэ,
Хүйт дааж, хөрсөн цогцос.

Аяа Ахмад минь! Миний л Ахмад аа! Өндийн босоод хонхон дууг сонсооч,
Өндийгөөч, таны төлөө далбаа өргөнө, таны төлөө бүрээ цангинаастай,
Таны төлөө цэцэгсийн баглаа, навчсын ороомол, таны төлөө эрэг дүүрэн
Таныг дуудаж, түмэн олон найгалдана, тэдний царай баяраар бялхаастай,
Алив Ахмад минь! Хайрт эцэг минь!
Толгой доор чинь гараа ивье!
Хөлгийн тавцан дээр хүсэл мөрөөдлүүд хэвтэнэ,
Хөсөр унажээ, та, үхэтхийн.

Миний Ахмад хариу үл хэлнэ, уруул нь хувхай цагаан бас хөшингө,
Эцэг минь миний гарыг үл мэдэрнэ, судас цохилохгүй, хүсэл ч үгүй,
Хөлөг онгоц зангуугаа буулгаж, бат зогсоно, холын аян эцэслэж, гүйцсэн,
Аюумшигт аянаас ялгуусан хөлөг харьж ирсэн, зорилго биелсэн.
Баяр хөөр, өө эргийнхээн, цангинаач, өө хонх минь ээ!
Гэвч би эмгэнэн гашуудсаар
Хөлгийн тавцан дээгүүр алхална, Ахмадын хэвтээ
Хүйт дааж, хөрсөн цогцос.

1865



АНУ-ын ерөнхийлөгч Аврам Линколныг зуурдаар нас нөгчихөд Волт Витман ихэд гашуудан шүлэглэсэн гэдэг.

Орчуулсан: Д.Цогчулуун (ЧҮНДЖ)
Зургийн эх сурвалж: Волт Витманы өөрийнх нь гар бичмэл. Мөнгөний хэрэг гараад алдарт шүлгээ ийнхүү бичиж 100 доллараар зарж байсан гэнэ.

http://abrahamlincoln.org/lincoln-speaks/o-captain-captain/

No comments: